Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna | ul. Racławicka 23, Chorzów | tel. 32 241 54 39 | ppp@chorzow.eu
  • Home
  • O nas
    • Standardy Ochrony Małoletnich
    • O Poradni
    • Historia Poradni
    • Dyrekcja
    • Kadra
    • Obsługa i administracja
  • Oferta
    • Diagnoza dzieci i młodzieży
    • Pomoc psychologiczna
      • Porady i konsultacje
      • Psychoterapia
      • DBT
      • Interwencja kryzysowa
    • Terapia logopedyczna
    • Terapia pedagogiczna
      • Biofeedback
      • Terapia Warnkego
      • Terapia ręki
      • Przesiewowe badanie słuchu
    • Profilaktyka i szkolenia
    • Zajęcia terapeutyczne
    • Socjoterapia
    • Doradztwo zawodowe
  • Dla placówek
    • Opiekunowie szkół
    • Opiekunowie przedszkoli
    • Profilaktyka dla uczniów
    • Spotkania z rodzicami
    • Szkolenia dla nauczycieli
    • Odbudować zburzone mosty
  • Dla rodzica
    • Pierwsza wizyta
    • Opinia i orzeczenie
    • Orzecznictwo
    • Szkoła dla rodziców
    • Grupa wsparcia
    • Trening umiejętności
  • Publikacje
  • Dokumenty
  • Kontakt
  • Szkolenia
Zaznacz stronę

Pierwsza wizyta

Pierwsza wizyta
w naszej Poradni

Kilka istotnych informacji, które pomogą przygotować się do pierwszej wizyty w naszej placówce.

    Rejestracja i terminy

    Termin wizyty w Poradni mogą ustalić: rodzic, prawny opiekun lub pełnoletni uczeń, telefonicznie lub osobiście w sekretariacie poradni. Wszelkie świadczone przez nas usługi są bezpłatne.

    Nie jest wymagane skierowanie od lekarza lub ze szkoły.

    Pierwsza wizyta
    • Pierwsza wizyta w Poradni odbywa się bez dziecka. Jest to wizyta diagnostyczna podczas, której psycholog lub pedagog przeprowadza z rodzicem szczegółowy wywiad dotyczący dziecka. Rozmowa będzie dotyczyła zgłaszanego problemu, sytuacji opiekuńczo-wychowawczej, rozwoju dziecka, itp. Celem rozmowy jest poznanie potrzeb i oczekiwań Państwa oraz wskazanie optymalnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej  dla dziecka, a także udzielenie wszelkich niezbędnych informacji.
    Potrzebne dokumenty
    • Dokument z nr PESELEM dziecka.
    • Dokumentacja medycznea dziecka (książeczki zdrowia, wypisów ze szpitala, informacji na temat dotychczasowego leczenia ( psychiatra, neurolog) ksera dotychczasowych historii choroby, wyników badań dodatkowych, które dziecko miało robione a uważacie je Państwo za ważne).
    • Dotychczasowa zgromadzona dokumentacja psychologiczna – jeśli dziecko miało wykonywane testy np. w poradni niepublicznej, w gabinecie psychologicznym, bardzo prosimy o wyniki liczbowe testów, ewentualnie o ksero arkusza odpowiedzi wykonanych testów.
    • Opinia na temat funkcjonowania dziecka w przedszkolu, szkole (jeżeli taka została wystawiona).
    • Aktualne zeszyty, wytwory dziecka, świadectwa z klas 1-3.
    Diagnoza dziecka

    Diagnoza psychologiczno-pedagogiczna to proces, którego celem jest wyjaśnienie przyczyn trudności w uczeniu się lub w zachowaniu. Potocznie nazywa się ją badaniem. Nie ma jednak nic wspólnego z wizytą u lekarza. W czasie spotkania ze specjalistą dziecko lub nastolatek wykonuje szereg zadań, których celem jest określenie możliwości dziecka, w tym trudności i uzdolnień oraz jego kondycji psychicznej. Diagności w swojej pracy stosują min. wystandaryzowane testy psychologiczne i pedagogiczne.

    Badanie trwa w zależności od wieku dziecka około 1 godziny dzieci przedszkolne do 2 – 2,5 godziny dzieci szkolne i młodzież , dlatego też termin ustala się na konkretny dzień i godzinę.

    Standardy badania

    W trosce o dobro dziecka i rzetelność prowadzonej diagnozy:

      • Badania odbywają się najczęściej w godzinach porannych.
      • Dziecko powinno być zdrowe (bez gorączki, kataru, nie w trakcie leczenia i nie bezpośrednio po nim, bez opatrunków gipsowych, itd.). Jeśli dziecko jest chore lub z jakichś innych powodów nie może być badane w danym dniu, rodzic informuje o tym Poradnię i termin badań zastanie wyznaczony ponownie.
      • Dziecko powinno być wypoczęte (odpowiednia liczba godzin snu w przeddzień wizyty) i po zjedzonym śniadaniu lub z przygotowaną kanapką, którą zje w trakcie przerwy między badaniami.
      • Dziecko  rzygotowane do badań – ważne, aby rodzic uprzedził dziecko o wizycie w Poradni, która ma na celu pomóc mu w jego kłopotach, trudnościach dotyczących nauki lub zachowania. Ważne, aby dziecko nie traktowało tej wizyty jako kary, np. za to, że ma słabsze oceny w szkole, że było niegrzeczne w domu, itp.
      • Dziecko zaopatrzone w niezbędne mu przybory, rzeczy, których potrzebuje do normalnego funkcjonowania (okulary, aparat słuchowy). Jest to bardzo istotne z uwagi na wyniki badań, gdyż próby testowe są w dużym stopniu uzależnione od tego, czy dziecko dobrze widzi i słyszy.
    Omówienie wyników

    Po skończonej diagnozie psycholog i pedagog ponownie zapraszają opiekuna i omawiają wyniki badań. Określają przyczyny zgłaszanych trudności. Proponują możliwe formy pomocy. Jest to czas, w którym opiekun może zadać pytanie, poprosić o wyjaśnienie niezrozumiałych kwestii.

     

     

    Na pisemny wniosek rodzica diagności (w terminie do 30 dni) wystawiają pisemną opinię lub informację o wynikach przeprowadzonej diagnozy.

     

    W terminie do 30 dni wydawany jest dokument orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.

    Orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego wydawane jest w termieni do 14 dni.

    Wizyta w PPP.

    Copyright © 2023  |  Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna w Chorzowie

    RODO  |  Deklaracja dostępności  |  Polityka prywatności  |  Ciasteczka

    Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna
    • Home
    • O nas
      • Standardy Ochrony Małoletnich
      • O Poradni
      • Historia Poradni
      • Dyrekcja
      • Kadra
      • Obsługa i administracja
    • Oferta
      • Diagnoza dzieci i młodzieży
      • Pomoc psychologiczna
        • Porady i konsultacje
        • Psychoterapia
        • DBT
        • Interwencja kryzysowa
      • Terapia logopedyczna
      • Terapia pedagogiczna
        • Biofeedback
        • Terapia Warnkego
        • Terapia ręki
        • Przesiewowe badanie słuchu
      • Profilaktyka i szkolenia
      • Zajęcia terapeutyczne
      • Socjoterapia
      • Doradztwo zawodowe
    • Dla placówek
      • Opiekunowie szkół
      • Opiekunowie przedszkoli
      • Profilaktyka dla uczniów
      • Spotkania z rodzicami
      • Szkolenia dla nauczycieli
      • Odbudować zburzone mosty
    • Dla rodzica
      • Pierwsza wizyta
      • Opinia i orzeczenie
      • Orzecznictwo
      • Szkoła dla rodziców
      • Grupa wsparcia
      • Trening umiejętności
    • Publikacje
    • Dokumenty
    • Kontakt
    • Szkolenia
    Przejdź do treści
    Otwórz pasek narzędzi Ustawienia dostępności

    Ustawienia dostępności

    • Większa czcionkaWiększa czcionka
    • Mniejsza czcionkaMniejsza czcionka
    • Bez kolorówBez kolorów
    • Wysoki kontrastWysoki kontrast
    • Odwrócone koloryOdwrócone kolory
    • Jasne tłoJasne tło
    • Podkreślenie linkówPodkreślenie linków
    • Zwykła czcionkaZwykła czcionka
    • Resetuj Resetuj
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności